Om dagens samhälle

Hur kan man bli irriterad för att Com Hem inte har öppet sin kundtjänst klockan halv tio en söndagkväll?? Jag hade nyss en kund som blev det (inte irriterad på mig, och det var ju bra iofs). Jag kan förstå att man kan bli irriterad om TV:n slutar fungera, men man kan ju inte förvänta sig att det finns folk som tar emot felanmälan och lagar sådana fel dygnet runt. Folk måste ju få vara lediga.

Var är samhället på väg egentligen? Med risk för att låta konservativ så säger jag att det kanske var bättre förr. Åtminståne var inte allting så fruktansvärt speedat. Nu för tiden ska allt gå så snabbt och man får inte nog med tid att vila sig och det leder till att folk blir utbrända och andra stressrelaterade sjukdomar.

Förr accepterade man att allt inte kunde hända på en gång, men nu ska allt gå att göra och fixa helst för 10 minuter sen och helst så ska man vara tillgänglig dygnet runt. Tänk vad mycket bättre människorna skulle må av att ta det lite lugnare.

Även jag själv skulle nog behöva ta det lite lugnare ibland, för jag märker att när jag väl gör det är det så skönt. Synd bara att det inte händer så ofta.

Det här är nog det djupaste jag skrivit på den här bloggen nån gång, men jag kände att jag var tvungen att göra det.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!
Mycket seriöst! :-) E du stressad? Ja trodde att du tog det ganska lugnt? Du jobbar ju bara 80% ;-) Vi kan ta det lugnt tillsammans....ja e väldigt bra på att ta det lugnt.....:-)Puss & Kram

2007-08-13 @ 11:11:38
Postat av: Anna gbg

bra skrivet eddie!

2007-08-16 @ 14:07:52
Postat av: Mattias

Så sant och så sjukt!

För att citera knasen:
"Om folk ägnade sig lika mycket åt att slappa som de gör åt att kriga hade det varit mycket fridfullare på jorden"

2007-11-12 @ 20:14:29
URL: http://keff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0